söndag 22 augusti 2010

jag borstar av mig gruset och drar ner på stan

igår klev jag upp klockan sju. vilket jag inte gjort på ungefär jättelänge, men det gäller väl att förbereda sig hehe. nämen dagen till ära hade jag gått med på att vara mentalt stöd till min lillebror som skulle spela fotbollscup! regnigt och härligt var det hela dagen. jag hejade, åt hamburgare och sov i bilen. en bebis stirrade på mig nästan konstant i en halvtimme (under en match) kul tänkte jag och stirrade tillbaka ibland. en annan kul sak var när albin hade gjort illa sig och sprang och haltade omkring, då började pappa vifta med armarna och ropade att han skulle byta om han hade ont men albin hörde ingenting och VINKADE glatt tillbaka. jag har lärt mig en sak iallafall sen igår och det är att jag aldrig vill bli en hurtig och skojfrisk fotbollsmamma som *skvallrar med tjejerna* (andra fotbollsmammor) och *är så nervös att jag nog måste ta en promenad* istället för att titta på sin unge spela.

väl hemma i stan blev det efter vissa missförstånd (och okej, jag ska snart fylla på pengar på mobilen) en blöt promenad till sandbacka där jag åt middag med sandra och matilda. efter det fick jag vänta på bussen i en timme (cyklade inte på hela dagen igår!!! rekord!!!) för att sen komma hem blöt, trött och less. var hemma i nån timme innan tokiga jag satte mig på en buss igen för en timmes resa till marja för att sedan gå till en andreas dit det kom en massa folk och det slutade med ett poolparty (haha kul ord, för tankarna till typ... eva och adam) jag och angelica åkte dock hem igen med bussen efter ett tag.

så aktiv har jag typ inte varit sen... aldrig. okej, sen jag slutade med fotbollen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar