tisdag 17 augusti 2010

du har vart ute i världen i flera år, när jag stanna på mitt rum och såg dagarna gå

på sista tiden har jag haft ganska tråkigt (handuppräckning den som inte fattat det redan), det kan vara nyttigt ibland men vissa gånger är det bara outhärdligt. så. idag ringde jag matilda och vi spelade spel (barngeni, fia och försökte med uno men vi failade pga bortglömda regler, hur kan man ens glömma bort uno?????) och sedan gick vi ner på kajen och åt glass och aktade oss för fåglar!! (ååååh ljuva umeå-sommar). vi planerade också vad vi ska göra resten av sista sommarlovsveckan: imorgon ska vi bada i älven och på torsdag ska vi gå på museum och kolla på en bäver, på fredag måste tyvärr matilda tillbaka till online och jag går tillbaka till min långsamma rutin igen. eller just det på lördag ska vi lyssna på musik i en park också! (minns dock inte vilken men vi får väl kolla runt lite)

har ju som blivit lite van så här kan ni få mina bästa tips på vad man kan göra när man inte har något att göra:
1. he på en bra låt på spotify och sedan leta upp texten på internet och sjunga med. (tips på bra hemsida: www.letssingit.com)
2. prova kläder i lite roliga kombinationer (som en smygstart till skolan börjar menar jag, slipper man ju hålla på och vela då)
3. sova
4. läsa bra böcker (speciellt om man har cirka sju stycken som väntar på att bli lästa, då måste man rappa på)
5. kolla på videos på youtube (det här är den mest känslosamma och jag tänker inte prata något mer om det här efter den här gången. jag tittar bara på samma sak om och om igen och får gåshud varje gång. förra gången så bestämde jag mig för att inte titta på ett enda youtube-klipp men den här gången tänkte jag göra tvärtom. jag vet inte vad som är värre.)

1 kommentar:

  1. hahahahahahha jag dör. ska ni på museum och kolla på en bäver? ahahahah var typ det roligaste idag, och du skriver så fint och klockrent.

    Vi måste ju göra nåt?! jag gör ju förfasen inte heller nåt på dagarna.

    SvaraRadera