tisdag 7 december 2010

hejsan mamma och pappa

jag har kommit lite efter känner jag. förra veckan på fredag åt jag först middag med bästa människorna, åkte sedan in till stan där jag betalade alldeles för dyra pengar för att dansa till alldeles för dålig musik men trots det vart det ändå ganska trevligt. tvärtemot blev det på lördagen. eller det var visserligen fortfarande trevligt, om inte bättre. det var en märklig känsla att kunna i sin hemstad glida förbi kön, utan att betala, in i värmen och dansa till bästa musiken någonsin. det borde inte vara så exotiskt, men det var det. sov sedan hos finaste klara och vaknade upp till fina vinterdagen och första advent och skyltsöndag och allt.

blev så till mig och inne i extas av att allt var så bra att jag tog första bästa plan till bryssel dan därpå. nä, jag kan ju låtsats att jag är så spontan och att jag inte alls hade längtat efter den här resan hur många månader som helst. hade iallafall världens bästa fyra dagar första gången utomlands! eu:s högkvarter, restaurangmat, flygplansolycka (inget nämnt), vandrarhem, fina byggnader, choklad, metro, julkänslor och fina människor ungefär. skulle kunna skriva flera a4an om resan men det får bli en annan gång.

sover nu. vi ses i marschallens skugga. amen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar