fredag 31 december 2010

2010

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag var utanför Skandinavien. Blev utslängd. Flög för första gången utomlands. Kräktes på planet.

Höll du några av dina nyårslöften? Hade nog inga.

Är det något du saknat år 2010 som du vill ha år 2011? Jobb, lägenhet, träning.

Vad var din största framgång 2010? Äh, vet inte. Kanske att jag lyckades gå utan jacka till vildmannen varje dag. Hm, vilken bedrift. Det brukar inte hända så världsomvändande saker för mig. Men kanske mitt G i matte B. Och högsta betyg i svenskan. Att jag vågade hitta till mig själv.

Vad spenderade du mest pengar på? Kläder, mat, bryssel, stockholm, festivaler.

Vad önskar du att du gjort mer? Tagit initiativ.

Vad önskar du gjort mindre? Spenderat pengar på mat. Ältat. Analyserat.

Hur tillbringar du nyår? Middag hemma, fest hos Stina, tolvslaget på stan, fest hos Rikard.

Vem saknade du? Någon som inte finns.

Finns det någonting du ångrar med 2010? Att jag inte var på Way out West. Igen.

Vilken del av 2010 var bäst? Senare delen av sommaren och tidiga hösten tror jag.

Hur tror du 2011 blir i sin helhet? Det blir året då allt förändras för mig.

Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2011? Hade nog inga förra året men det jag kan säga för 2011 är väl att om jag bor hemma nästa nyårsafton ska jag raka midcut.

Fick någon i din närhet barn? Nej.

Dog någon i din närhet? Nej.

Vilka länder besökte du? Belgien!

Vilken datum från 2008 kommer du minnas, och varför? När jag såg Kent ensam i februari. Den natten innan vi åkte till trästock då jag och mina närmaste vänner vände upp och ner på mitt hus. Vi satt som vanligt och bara funderade på livet tills vi blev hungriga och stekte köttbullar och makaroner, kokade ägg, bakade kakor, drack te, åt mackor, drack blåbärssoppa.

Vad var ditt största misslyckande? Att jag blivit för lat. Slutade träna.

Vems beteende förtjänas att firas? Konstig fråga. Men mina närmaste kompisar. För alla fikanden, häng, festanden, nattsittanden.

Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg? Äh. Det är glömt.

Vad gjorde dig jätte, jätte, jätte exalterad? När jag fick veta att Håkan Hellström och bob hund blev bokade till Umeå Open.

Vilken låt kommer alltid att påminna om 2010? Fulla för kärlekens skull. Fly din själ. Du är snart där. All by myself. Only girl in the world. Not in love. Dancing on my own.


Bästa filmer 2010? Inception, The boat that rocked (men den släpptes nog inte i år), Himlen är oskyldigt blå.

Favorit TV-program? Gossip Girl, The Big Bang Theory, The Seventies, Skins (om det gills), Misfits (har dock bara hittills sett 1 avsnitt men det räckte).

Vilken var den bästa boken du läste? Extremt högt och otroligt nära, Kärlekens historia.

Vad gjorde du på din födelsedag? På natten till min födelsedag var jag på umeå open. Såg markus krunegård. Åt på kinarestaurang, åt kaviarmackor (enligt mina sms), fick en cykel.

Hur skulle du beskriva din stil 2010? Svart, midgård, second hand. Tydligen med drag av modebloggare och faaaashion.

Hur höll du dig ifrån att bli galen? Lyssnade på musik. Andades.

Vem var den bästa nya personen du träffade? Åh. Det känns som jag både träffat och lärt känna fler människor det här året än under hela min livstid. Jag har också lärt känna personer mer på djupet som jag kanske träffat innan. Många ur klassen som blivit mina närmaste vänner.
Jag lärde känna Marianne under en kort men intensiv tid när vi åkte till fjällen. Henning och Evelina under sommaren. m.fl.
Min vänfamilj har helt enkelt utökats det här året.

Berätta om en värdefull läxa du lärde dig 2010: Andas. Livet är närmare än du tror. Drömmarna kan faktiskt bli uppfyllda. Du behöver inte vara livrädd för livet drabbar alla.

Vad vill du lära dig under 2011? Att vara ensam. Spela ett instrument. Ta hand om mig själv. Leva mitt eget liv. Kunna släppa taget ibland.

Tror du 2011 kommer bli lika bra som 10? Tror att det kommer att bli bättre. Det kommer att ske fler livsförändringar i alla fall. Med studenten, PA100, flytta hemifrån, boksläpp, nittonårsdag och allt.

Vad kommer du sakna från 2010? Min fina klass. Sommaren. Allt. Svårt att komma på.

Nämn en positiv sak från 2010? Kompisarna. Musiken. Livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar