onsdag 8 december 2010

masshysteri.

jaha, det var ju jävligt roligt att bandet som är upphovet till mitt lösenord för att komma in på datorn, är min skrivbordsbakgrund, det som jag lyssnade på hela sommaren, som ställde in två konserter då jag verkligen hade velat se dem, de som har gjort ett av årets bästa album, som jag bara sett live på ett liten scen på ett halvfullt verket som förband till florence valentin en gång för ungefär ett år sedan har bestämt sig för att sluta spela. att lägga ner. jag kan ju inte påstå att det inte var väntat. men ändå, väldigt tråkigt. vilka ska jag nu lyssna på när jag inte har något annat att lyssna på, är lokalpatriotisk och arg? jag vet inte.

(det sista var väl visserligen lite dumt skrivet eftersom att skivorna förmodligen inte kommer att försvinna från jordens yta, men det lät rätt dramatiskt och jag menade det.) (jag vet att jag inte heller skriver hundra procent grammatiskt och det skiter jag fullständigt i just nu för jag är trött och har ett språkhistorieprov imorgon som jag borde sova mig i form till.) (ibland tycker jag att det är ett jävla mysterium att jag inte har ig+ i svenska och att jag ens funderar på att arbeta med skrivande i framtiden när jag inte ens kan formulera en liten text utan att ha rätt perspektiv, tid och rum, presens och singular och allt vad det heter. för långa meningar, inga versaler och så vidare. men då brukar jag tänka: vad fan spelar det för roll, vem bryr sig och vad gör det om hundra år. jag kan ju om jag vill, men jag vill bara inte just nu på grund av pretentiösa petitesser och sådana saker.) (det ordvalet får säga godnatt för jag borde egentligen ha trött-lås för skrivande vid det här tillståndet.)

2 kommentarer: