tisdag 23 november 2010

det verkar som hon överlevt sen sist jag såg henne

idag tror jag att jag blev världens gladaste person ett kort tag. jag fick en hjärtsnörp och flisan blev så glad att hon började skaka lite. vi fick absolut inte jubla eller gråta eller skrika för vi märkte det precis under en viktig genomgång om musikhistoria. i vår får vi se världens finaste håkan på vår hemmaplan.

tillbaka där det började för mig. tillbaka till samma lokal där mitt fjortonåriga jag exploderade samtidigt som klubbland gjorde det. på samma ställe får jag skrika ut alla meningar som känns så mycket, som betyder så mycket. på samma ställe får jag skrika 'håkan, du var bättre förr' och egentligen inte mena det. för när håkan slog igenom var jag bara åtta år. när jag var åtta år var bland bästa jag visste att åka längdskidor, titta på huset fullt efter skolan, leka affär och spela in kassettband efter kassettband på bandspelare.

idag är jag lite annan, lite äldre, lite mer klok och några håkan-konserter rikare!!!

3 kommentarer:

  1. åh jag blev också helt överlycklig! håkan är bäst!

    SvaraRadera
  2. Detta gillar vi starkt sofia.

    SvaraRadera
  3. Hej sofia! förlåt att jag har varit helt efter med örhänget, det har varit mycket som har hänt på sistone. Jag kan åtminstone meddela att örhänget är klart idag! Vi får försöka komma på en bra lösning på det här med betalningen, om du fortfarande är intresserad efter mitt snedsteg dvs.
    /Clara-Fina
    http://clarafina.devote.se

    SvaraRadera