torsdag 14 oktober 2010

Och du känner att staden är precis som staden alltid varit i väntan på en lång kall vinter

det jag lyckades plugga igår känns som varken eller nu eftersom provet var ungefär det konstigaste jag någonsin sett. med tanke på att vi fått ca. hundra kg med instuderingsfrågor, massa sidor att läsa i boken och att det skulle utgöra en tredjedel av kursen trodde man att provet skulle vara ganska bastant. men nä, största delen var att man skulle kryssa ja/nej, sant/falskt och slå upp växter i en flora typ. ja, men. det kanske fanns en smart tanke bakom.

och precis när vi satt där och höll på att skriva prov så tittar någon upp från papperet och ut genom fönstret och så går det ett sus och ett kollektivt "aaaaåååååååwwwwhhh" hörs genom hela klassrummet som det har en tendens att göra ganska ofta nuförtiden. vi blir känslosamma såhär på sista höstterminen i min klass. ja, iallafall. det snöade lappvantar utanför! världens mjukaste fjädersnö som sedan övergår i blött, blött, blött. om man går på midgård som jag gör så är man van vid systemkameror överallt och nu när det snöade första snön så gick esteterna lös och knäppte hoppbilder utanför medans vi satt inne och fnissade.

hård som jag är har jag bestämt mig att inte på hela vintern ska jag bära jacka på vägen till vildmannen! förra vintern bar jag jacka EN gång, det ska jag slå i år!!
vi värmde oss efter den kalla promenaden med rejv i lanrummet på lunchrasten!

för att fira ingenting särskilt gick vi med klassen och åt på kinarestaurang, skrattade, pratade och blev mätta. sen drog vi vidare ut i natten!!!! på café!!!!! sen fick jag skjuts hem av en nybliven körkortstagare (rille b) och visade exotiska röbäck med tillhörande ica-gangsters för resenärerna (hanna och linda).

nu ska jag inte plugga!!! godnatt!!!

1 kommentar:

  1. jag GILLART, och taggar vår morgonfest nå så jevluskt!

    SvaraRadera