söndag 16 maj 2010

söndag

roligaste och längsta helgen som nästan nästan kändes som sommarlov. måste berätta om den även fast det är drygt för att jag försöker med alla medel försöka undvika att skriva om den tråkigaste engelskaboken jag någonsin läst. iallafall.

i onsdags tog jag och angelica cykeln (surprise) till marieberg där vi hängde hos marja med henne och irma. åt glass och popcorn och kakor. sen cyklade vi alla 570 km hem igen.
dagen efter spenderades hos sara med isa, angelica och veronica. vi spelade spel inomhus och utanför var det det värsta regn och åskovädret på länge.
i fredags så hamnade vi efter en lååååång cykeltur (om man bor i röbäck är man van) tillslut på en fet gårdsfest på ålidhem. dj:båset låg bakom ett soprum och dansgolvet på en föredetta gräsmatta som mer var en leråker. det var folk på taken, i trapphusen, på cykelvägarna. överallt. sjukt roligt var det iallafall.
igår firade vi matilda (som fyllde arton i onsdags!!!!) med middag och vattenpipa på balkongen som fortsattes med godis och en promenad i en sommarvarm lördagsstad och som sedan slutade på en parkbänk på torget.
nu verkar det bara om om jag levt på kvällarna men jag kommer faktiskt inte ihåg vad jag gjort på dagarna. inte så värst mycket. klagat över värmen (som jag lovat mig själv att inte göra efter en lång kall vinter men är ju tvungen som den pessimist jag är), klagat över regnet, suttit ute och pluggat, och städat. mm roligt. men nödvändigt.

alltså jag måste påminna mig själv om att inte skriva tråkiga inlägg. jag vill inte göra det men det är som att jag är tvungen. jag är inte så bra på att vara rolig och poetisk när det behövs.
mitt vardagsliv går som inte att skoja till så mycket. ska skaffa ett skojigare liv. fast nu låter det som att jag har ett tråkigt liv men det har jag inte. bara ibland. nej nu ska jag duscha bort spik och solsvetten. på återseende. hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar