onsdag 23 december 2009

jag har feber. och inte på ett bra sätt

Idag är det en dag kvar till julafton och igår städade jag.
Jag städade upp kläder i bokhyllan och gamla kalle anka tidningar i hörnet och en sak som slog mig var att jag har tre klockor i mitt rum men ingen som fungerar.

Jag letar efter någon slags julkänsla men den gömmer sig lite.
Jag bakade julgodis idag. Det gick ändå ganska bra för att vara jag. Jag brände bara de första 100 g vit chokladen i micron och glömde bort den andra chokladen i frysen så att den stelnade hårt. Efter ett telefonsamtal till mamma och lite (mycket) bankande på den stelnande chokladen fixade det sig till slut.

Jag var på julfest i måndags och det var mer än trevligt och nu med en dag kvar till julafton har jag blivit sjuk.

God jul.

1 kommentar:

  1. God jul fina Sofia! Hoppas febern din går över. JULEKRAM <3

    SvaraRadera