onsdag 29 september 2010

if you're ever feeling blue

1. jag tror att jag råkade ljuga för min tandläkare imorse. får skylla på att det var så okristligt tidigt på morgonen (när jag egentligen har världens längsta sovmorgon) att jag inte var vid mina sinnens fulla bruk. eller nåt. nämen lilla ljuget då. han frågade om det hade gått bra med min tandställning. jag svarade sådär. sen såg han ut som "jaha?" och så sa jag att jag hade tappat bort dem för en månad sedan. då sa han jaha. (ok, sanningen, jag har inte använt de där gummibanden på hela sommaren) sen kollade han i min mun och jag förberedde mig på att bli slaktad, men då! mina tänder har tydligen samarbetat med mig så han bestämde sig för att ta bort fästena till tandställningen för alltid. yes!!!!!!

2. när jag var på väg till vasaplan så var det en tant som stoppade mig. jag vet inte, hon bara dök upp och frågade om jag kunde följa henne över vägen. och vem tvekar liksom att följa en gammal tant över vägen??? men när vi hade gått över gatan och jag tänkte lämna henne så släppte hon inte! jag tänkte: jaha, jag hänger väl bara på. så fortsatte vi hennes promenad till en fotvårdsklinik typ. hon bokade tid för att hon hade ont i foten. sen när vi skulle därifrån åkte vi fel i hissen två gånger, sen fortsatte vi promenaden tillbaka till hennes lägenhet. hon berättade bla. att hon bodde i frankrike och där får män böta 600 kr om de inte har någon tröja på sig, att hennes kompis hade spillt kaffe på sig så att hon hade fått blodförgiftning, att hon hade klättrat på en stege förra sommaren och sen ramlat ner och slagit huvudet och varit tvungen att ha glasögon som hon inte tyckte om. till slut kom vi tillbaka där vi började promenaden men då ville hon att jag skulle titta på hennes fina hiss. så då gjorde jag det, och den var ganska fin faktiskt.
sen gick jag till bussen och åkte hem.

3. jag hittade ungefär världens bästa skor idag. jag brukar aldrig bli till mig över såna saker (ok, skoja, det brukar jag visst men inte i den prisklassen, brukar inte ens orkar bry mig) iallafall! de är världens finaste. men dyra. jag vill ungefär gifta mig, dansa och dö i dem. så jag tänker att det jämnar ut sig med tiden.

5 kommentarer: