fredag 5 mars 2010

min hud är vit under mitt armbandsur, därunder tar vintern aldrig slut

Någonting större-

Längtan efter något mer. Stockholm är så mycket mer än hemma. Jag tror att jag snart behöver en stad som slår mig på käften och inte bara stryker mig medhårs. Jag vill att vinden ska piska mig i ansiktet, människorna ska vara självupptagna och vårvattnet ska tränga igenom mina skosulor. Jag längtar efter den dagen jag längtar därifrån.
Jag vill att Stockholm ska bevisa mig det vackra. Jag vill se det med egna ögon för en längre tid och känna på pulsen. Och sedan avgöra.
Jag vill lära mig att uppskatta min hemstad för det är nog ändå efter allt här jag hör hemma. 0m tjugo år eller så. Jag vill börja och avsluta min tid på samma ställe, bland den yrande snön, djupa skogarna och vårsolen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar