måndag 28 mars 2011

(19)

idag har jag fyllt år. haft bästa dagen med kramar, cafébesök, hallonbakelse, sushi, plura och carla i kyrkan, bäst kompisar, bokläsande, svenskalektion, jordgubbar, håkan i hörlurarna i solskenet på apberget på torget mitt i stan i väntan på finaste kompisarna, och en massa grattisönskningar. och det bästa var nästan att jag haft två födelsedagar. en på låtsats igår med presenter och släkt och middag och en på riktigt idag med allt annat.

när jag blir jätteglad blir jag konstig. jag blir reserverad och inåtvänd istället för tvärtom som hoppig och skrattig. eller det är klart, jag har ju olika dagar. för hoppig och jobbig och skrattig och överallt är jag ju också. men ibland blir det för mycket att ta in, och jag blir så rörd över att alla omkring mig är så bra. alla säger så fina saker till mig och jag blir så glad och glad och glad och tyst. jag önskar att jag är lika fin och snäll och bra mot er som ni är mot mig! tack för allt, jämt. och puss och kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar