torsdag 20 januari 2011

http://open.spotify.com/track/1fQ7sTkoDooENKCu0u0U7a

finaste och snällaste klara räddade mig från den ledsna högen, hjälpte mig ungefär miljoners steg framåt och bjöd som en ~bonus~ på banankakan från himlen. o.m.g.

jag har tagit tag i mitt liv alltså, skaffat mig två hobbysar. ni trogna läsare som vart med mig ett tag (haha) vet att jag hade lite problem förra året med att aktivera mig. nu har jag en lånad keyboard från min granna a.k.a min bästa vän som står så majestätiskt i mitt rum. den ser faktiskt lite läskig ut från sängplats. ja, iallafall. jag ska lära mig alla lätta låtar som finns och sedan utveckla ett självförtroende innan jag går in på det avancerade planet.

grej två är att jag skaffade efter många om och men ett träningskort idag. tränade för första gången på ett år och jag kunde nog inte vara mer lycklig. känns som jag hittat hem. har haft permission ett år och nu har jag blivit inlåst igen. skulle man osmakligt kunna jämföra med. behöver detta för att fungera. obs att jag skriver det här när jag tränat en gång. återkommer vid senare tillfälle.

en sak som jag måste ta tag i är iallafall vad jag egentligen heter. måste undvika pinsamma situationer som när receptionisten frågade vad jag hette i efternamn.
- olofsson sa jag.
-f eller v? sa hon.
(nu följer en tystnad)
-ehh, ta f säger jag.
hon måste antingen trott att jag var puckad eller typ... nygift. eller både och.

en annan sak när vi ändå är inne på ämnet är att jag måste ringa biblioteket och försöka förklara för dem att boken jag lånade i höstas som inte gick att lämna igen först för att jag tydligen aldrig hade lånat den men ändå fick lämna igen har jag verkligen lämnat igen och vill inte ha några fler inlämningspåminnelser. så.

det var längesen jag kände mig så... tillfreds med livet. skönt. här går det fort i svängarna. höhö he e som me volvon, som när man e ut å drifta, då gåre då också fort i svängarna..... menmen, de e väl de som e live. höööööööörs :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar