tisdag 22 juni 2010

topp tre kärlekspar

1. vickan och danne. är ju tvungen i dessa dagar plus att jag satt framför teven i lördags och tyckte att det hela var mycket fint. om än lite långtråkigt ibland. men när daniel grät och han skakade som ett litet löv när de skulle byta ringar och hans hmm:ningar i samband med sitt tal till victoria (obs att jag såg talet på aftonbladets webbteve i efterhand) var ju så mänskligt och rörande.
jag måste ju också vara den enda tycker att det är "coolt" med ett kronprinsessbröllop.
fatta hur dom gräver fram gamla ordnar och kronor och diadem och smycken för att använda. det är ju kul att dom får komma fram någon gång också. blir lite matt av att tänka på hur gamla de sakerna är. och vilken släkt! shit hela europas kungahus är ju släkt med varandra och tänk sen bakåt i tiden. tänk alla sveriges kungar och drottningar.
jaja nu borde jag ju avsluta med att säga att jag "inte" är rojalist. vad nu det är. hade inte ens hört ordet fram tills i helgen. skitsamma jag gillar kungahus och kungligheter och historiska grejer men jag tycker fortfarande att det inte var så bra att skattepengarna sponsrade galejet.

de jag dock tyckte mest synd om var säpovakterna som fick springa bredvid vagnen hela vägen! hahaha höll på att skratta ihjäl mig. vad ska fyra (nog ganska trötta efter springturen) säpovakter göra om det blir ett attentat. det var ju ändå typ 6000 andra vakter, poliser och hästar med i kortegen. ja, allt för säkerheten.

en annan sak jag tänkte på vore om det var nån som hade planterat en bomb i storkyrkan eller bredvid någonstans som smällde precis när vigseln skulle börja. hela sveriges kungahus, de flesta av europas kungahus och hela sveriges regering och massa andra viktiga personer skulle försvinna. det skulle ju bli ena jävla rubriker i tidningarna.

2. gunnar och jenny i avsnittet av ullared som jag såg nyss! de såg helt nyförälskade ut och var jättefina tillsammans och ååååh.

3. sid och cassie i skins. nu är jag på typ sjunde avsnittet av andra säsongen och dom är ju liksom inte tillsammans för det är ganska komplicerat men åh vad jag skulle vilja att missförstånd inte existerade ibland. dom passar ju så himla bra ihop!!!

nu blev det ju lite ofördelat bland motiveringarna av paren men. lev med det

1 kommentar:

  1. Jag är 100% med dig angående Vickan och Danne. Jag tittade på tv från 12.00-24.00 typ. Hela kortagen, båtfärden, vigseln, middagen osv osv. Tog några pauser för mat och andra saker. Men alltså. MMMMM för dom! Så fina!

    SvaraRadera