söndag 29 november 2009

hej människor.

jag vet inte riktigt vad jag ska skriva här än men det kommer säkert reda ut sig på något sätt tillslut. det brukar det göra.

jag kan berätta att jag praktiserade på en leksaksaffär förra veckan.
rutiner, kära rutiner.
jag tog 08.25 bussen och hoppade av på renmarkstorget 08.44, promenerade en bit och sedan var jag framme.
första dagen var jag trevande och osäker på om jag var rätt men resten av dagarna kändes det (nästan) som att jag hade jobbat där alltid, läste den lokaltidning vi inte prenumererar på hemma och drack en inte så god automatvarmchoklad på fikarasten.
jag pillade på leksaker, fick sitta i ett hörn och märka extrapris på byggsatser, försökte hjälpa kunder ibland och blev nöjd med mig själv när jag visat dem vad de letat efter, och en dag fick jag tillochmed stå en stund i kassan men då var jag så nervös att jag råkade fippla med pengarna och kasta en enkrona på en kund. jag fick inte stå i kassan något mer.

på luncherna slösade jag pengar på mat i stan. men det får man kanske göra när man inte är i skolan på en vecka.

igår var dygnet jättelångt för jag vaknade jättetidigt och gick och la mig jättesent.
jag tränade på morgonen, gick på stan på dagen och så.
spelade masshysteri och florence valentin på verket på eftermiddagen.
efter det tog jag bussen hem och åt ingen middag, var med stina en stund och tog sedan bussen till ett hus på andra sidan stan där jag träffade människor och så promenerade vi en ganska lång bit till ett annat ställe med ännu fler människor. där var det tråkigt så då gick vi, ännu lite mer, till sandbacka och drack te och såg svampbob fyrkant. sen sov jag borta.
och så var det idag och det var jul på stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar